måndag 29 november 2010

Mycket har hänt!


Jag håller för tillfället på att skapa en egen hemsida, vilket tar tid både för att jag är en sån amatör och för att jag hela tiden hittar annat att göra.

Älskade Halia har blivit champion! 2 års certet fick hon av ingen mindre Bo Bengtson när han dömde på Svvk's utställning i Boden! Jag är förstås såå otroligt stolt och glad för det!

Vi har även fått tillökning i familjen i form av 1:åriga faraohunden Antefas Uruk-hai (Khai). Underbart social, snäll, kärvänlig och ursnygg kille som stulit både mattes och husses hjärtan direkt! Halia smälter lite långsammare ;)

Hämtade Khai i årets värsta väder från stockholmstrakten, en resa som var beräknad till 7h 15 min tog 9h! På hemvägen sov vi över i Timrå hos Lisa , vilket var tur, jag hade aldrig pallat sista 3-4 timmarna den natten! Som bonus hade vi det jättetrevligt >

Här hemma har det sen gått bra. Khai har varit lite dålig i magen första dagarna (inte konstigt, mycket som händer i liten's liv!) men det verkar vara i stort sett borta nu (kom hem i fredags den 26:e).

Halia har tyckt att den nya stoora faraonen (1 år men bra mycket större än lilla fröken) var rätt läskig och höll sig mest undan till att börja med. Nu har dom börjat leka mer och mer och sover tom båda under mitt täcke med mig och bredvid varandra. Det är ju så klart förhoppningen att dom ska ha nöje av varann också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar